Google+ Followers

2013. június 23., vasárnap

Crayon tinting - avagy zsírkrétás hímzés

Most találtam ezt a módszert a neten, és bár hímezni nem (sem) tudok, azonnal beleszerettem, ha mondhatok ilyet az első próbálkozás után. Na és amikor rábukkantam az Urbanthreads weboldalára, ahol hihetetlen kézi és gépi hímzésmintákat árulnak, még azt is elhatároztam, hogy egyszer majd veszek egy jó hímzőgépet... :D
ÉÉÉÉS végre használhatom a nagy halom gyönyörűbbnél gyönyörűbb hímzőfonalat, amit anyukámtól és anyósomtól kaptam.
A zsírkrétás hímzés leírását is az Urbanthreads-en találtam (de olvasható itt  és itt is). Kell egy jó kis ( ütős /  cuki / gyönyörű) minta, mint ez itt:

image courtesy of http://www.urbanthreads.com 

...pár kihegyezett (vagy inkább új, de én a lányoktól csentem őket) színes zsírkréta (sokan a Crayolát ajánlják, de én  Stabilo-t és Carioca-t használtam), semmiképp se legyenek maszatosak, ezért kell kihegyezni őket:




...hímezhető, előmosott, sűrűbb szövésű anyag, hímzőfonalak (osztott 6-osból csak 3 szál kell apróbb képekhez, gyönyörű a selyemfényű és a színátmenetes), hímzőtű, vasaló, hímzőráma.

A mintát az anyagra másolom grafit ceruzával vagy jelölőfilccel (fontos, hogy később jól látszódjon a vonal, mégse legyen túl erős, és ne maszatolódjon). Én megspóroltam a nyomtatást, és a monitorról másoltam a mintát az anyagra, de nem érdemes: színezés és hímzés közben is jól jön az eredeti minta, hogy ne "tévedjünk el". A kinyomtatott rajzot világos ablaküvegre ragasztva jó az anyagra másolni, amit előre kimosok, így jobban felveszi a színeket. Viszont túl erős (3B) ceruzát használtam, így néhol látszik a ceruza nyoma. Majd megpróbálom hideg vízzel kiöblíteni.




Tetszés szerint színezem a mintát, finom, egyirányú vonalakkal, türelmesen "tónusozom", ahogy az iskolában tanultuk, majd két papírlap közé teszem, és jó forró vasalóval átvasalom (a papírlapok felitatják a felesleges, megolvadt zsírkrétát).


Ezután hímzőkeretbe teszem, és jöhet a hímzés.


És tadám, milyen szép lett. Első kísérletnek nem is rossz... :)




Már készül is az újabb, de erről képek majd csak később, mert meglepi lesz Valakinek! ;)

És igen, van, aki ilyet is tud, nem géppel ám!!! :-O


A profik (inkább művészek) pedig ilyeneket készítenek:  WOW!!!

 Flora (Maria Tenorio)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése