Google+ Followers

2013. június 28., péntek

Mimi maci új ruhája (kifordítható!)


Így készült Mimi Maci kifordítható ruhája. Nagyrészt saját kútfőből származik, bár az alap Nyuszi ruhája.

Mint egy igazi szabóságban, lemértem Mimi mell- és derékbőségét, a ruha kívánt hosszát, és papírból kivágtam a szabásmintát. Ő pedig szíves örömest felpróbálta. Ez a többedik változat már, lassan jó is lesz:

Először a fodrot készítem el: a C anyagból egy 10x42 cm-es csíkot színével hosszában összehajtok, és a két rövidebb végét összevarrom (én két külön csíkból készítettem, mert kimaradt egy vagon ferdepántom, így U alakban varrtam össze, hogy szép vonala legyen a fodornak). Kifordítom, és a nyitott hosszabb szélét ráncolva összevarrom. Az anyag ráncolásához jól jön egy ráncoló talp (és pár tipp hozzá), én ezzel próbáltam, de persze nem sikerült, túl vastag volt így a két anyag. Ezért ehhez a módszerhez folyamodtam. (itt  , itt és itt is található pár trükk).

Ezt a mintát szabom ki A és B anyagokból. Színükkel összefordítom őket, alulra fejjel lefelé közéjük tűzöm a fodrot, a hátsó szélén pedig színes gumipántokat fércelek közéjük. Végig összevarrom az egészet körben, kivéve a kiszabott részek legtetejét (vagyis a nyaknál). Ügyelek arra, hogy a fodor csíkját és a gumipántokat ne varrjam oda véletlenül rosszul. A nyaknál kifordítom az egészet, eligazgatom, megvasalom, majd a nyaknál ferdepántot, díszes filccsíkot vagy csipkeszalagot varrok rá (ez tartja majd össze a vállnál) kézzel vagy géppel. Ha díszt (gombok, paszomány, masni, vasalt vagy applikált minta, én zsebet készítettem) is szeretnénk, azt a két fő rész összevarrása előtt varrjuk fel a tetszőleges darabra.


kifordítom:

Hátulra még felvarrom a gombokat mindkét oldalra, ezekbe akadnak majd a gumipántok
ÉS KÉSZ! :)



Pici zseb készítéséhez, keskeny összevarrt részek kifordításához NÉLKÜLÖZHETETLEN szerszám:

... és hamarosan jön: egy ruha a strandra, kalappal!

kalap elkészítése:
lemérem a fej kerületét, ebből kiszámítom a kör sugarát r = K /(2*Pi) 
Vagyis elosztod a keruletet 2Pi-vel.   elosztom Pi-vel, majd 2-vel:
Mimi: 28,5/ 6,28= 4,538  vagyis 4,6 sugarú kört vágok majd ki sablonnak, amit így készítek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése